תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    הקשר בין מחיר המוצר לבין תפיסת איכותו אצל הצרכנים

    מחיר: 259.00₪
    מספר מילים: 8158
    מספר מקורות: 13
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    הקשר בין מחיר המוצר לבין תפיסת איכותו אצל הצרכנים

    תוכן עניינים

    מבוא 1
    סקירת ספרות 2
    תשלום עבור המוצר ואיכותו 2
    הערכת המוצר 4
    גורמים המשפיעים על תפיסת איכות המוצר 7
    הקשר בין מחירו של מוצר לאיכותו הנתפסת 10
    שיטה 12
    ממצאים 13
    דיון 17
    מגבלות המחקר 18
    המלצות למחקר עתידי 18
    ביבליוגרפיה 19
    נספחים 21
    נספח א'- שאלון 21
    נספח ב' - SPSS 23

    רשימת טבלאות
    טבלה 1: התפלגות של המשתנים הדמוגרפים במחקר הנוכחי 12
    טבלה 2: התפלגות משתני המחקר 13
    טבלה 3: מטריצת מתאמים (פירסון) בין המשתנים " מחיר המוצר " ל-" איכות המוצר " 14
    טבלה 4: מטריצת מתאמים (פירסון) בין המשתנים " מחיר המוצר " ל-" איכות המוצר " 14
    טבלה 5: הבדלים (T-TEST) בין גברים לנשים ביחס לחשיבות המותג 14
    טבלה 6: מטריצת מתאמים (פירסון) בין המשתנה גיל למשתנים " מחיר המוצר " ל-" איכות המוצר " 15
    טבלה 7: תוצאות מבחן ניתוח שונות (Anova) כאשר המשתנה הנמדד הנו "פופולריות המוצר" וקבוצות ההשוואה הנן לפי השכלת המשיבים 15

    מבוא
    בעולם קונקרטי ורציונלי, ניתן להניח כי צרכנים היו מונעים ממחירו של מוצר בבואם לרוכשו. עם זאת, עולמם של צרכנים מורכב הרבה יותר, כתוצאה מגורמים שונים. במקביל למחיר, לאיכות המוצר ומעמדו כמותג, לדוגמא, ישנם משקל רב בתפיסתו של המוצר בעיני צרכנים. לעיתים, ישנו קשר ישיר בין שני הגורמים – מחיר ואיכות – כאשר מוצרים יקרים יותר נתפסים כאיכותיים יותר.
    מוצר יקר נתפס כאיכותי פעמים רבות כתוצר של תפיסה ארוכת שנים, בה מוצרים איכותיים ויקרים נקשרו קשר הדוק למעמד חברתי וסמל יוקרה (Han, Nunes & Drèze, 2013). בהתאם לזאת, צרכנים יעדיפו רכישה של מוצר יקר יותר מתוך הקישור בין אותו המחיר והאיכות והיעילות הנקשרות אליו (Seymour & McClure, 2008).
    לפי אותה תפיסה של איכות ומחיר מוצר, מבססים מותגים רבים את שמם הטוב. כתוצאה מכך, ישנה הסכמה גורפת לגבי מותגים מסוימים ואיכותם בעיני צרכנים רבים. כלומר, ברגע שביסס מותג זה או אחר את מקומו בשוק כמותג מוצלח ומוביל, אשר רבים רואים בו הטוב ביותר, יהיה קשה לשבור את אותו הקישור. ניסויים המבוססים על אפקט הפלסבו באותו נושא הדגימו זאת פעמים רבות ( Shiv, Carmon & Ariely, 2005; Irmak, Block & Fitzsimons, 2005).
    במחקר הנוכחי, אנחנו מציעים לחקור את הקשר שבין מחיר מוצר לבין תפיסת איכות המוצר. והאם ישנם גורמים מודעים ולא מודעים, אשר ישפיעו עליה בקבלת החלטת הקניה. אנו מעוניינים למצוא האם כאשר אנחנו מחפשים מוצר מסוים אנו נמשכים למוצרים היקרים בגלל שהם יקרים, האם מחיר גבוהה של מוצר מעיד על איכות גבוהה של מוצר ? וכו. להלן שאלות המחקר:
    שאלת מחקר 1:
    האם ישנו קשר בין מחיר המוצר לבין תפיסת איכות המוצר?
    שאלת מחקר 2:
    האם מגדר משפיע על הקשר שבין מחיר מוצר לתפיסת איכות המוצר?
    שאלת מחקר3:
    האם הגיל משפיע על הקשר שבין מחיר מוצר לתפיסת איכות המוצר?
    שאלת מחקר4:
    האם ההשכלה משפיעה על הקשר שבין מחיר מוצר לתפיסת איכות המוצר?

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: