כיצד מערכות ניהול קשרי לקוחות הושפעו מהתפתחות טכנולוגיית הענן?
תוכן העניינים
תקציר 3
מבוא 5
טכנולוגיית ענן 7
הסיכונים של טכנולוגית הענן 9
היתרונות של טכנולוגיית הענן 11
טכנולוגיית ענן ומערכות CRM 17
סיכום והמלצות למחקר עתידי 21
ביבליוגרפיה 23
מבוא
בשנים האחרונות חלו התפתחויות משמעותיות בטכנולוגיית הענן, וביניהן עלייה ברמת האבטחה, והתפתחות של האפליקציות של הטכנולוגיה בעולם העסקי. לכן, לטנולוגיית הענן עשויות להיות מספר השפעות פוטנציאליות על עסקים ובניהן: הפחחתה של ההשקעה הראשונית, הפחתה של עלויות שותפות, והגברת הנגישות למשאבי מאגרי ידע משמעותיים (Chou, 2019; ZhaZhang, Cheng & Boutaba, 2010). אך בטכנולוגיית הענן ישנן גם מספר סכנות פוטנציאליות ובעיקר סכנות של בטחון מידע ורמאות (Chou, 2019; Kaufman, 2009). טכנולוגיה זו מציעה שלוש קטגוריות של שירותים למשתמש הקצה: תוכנה כשירות (Software as a service), פלטפורמה כשירות (Platform as a service) ותשתית כשירות (Infrastructure as a service) (Zhang et al., 2010). באופן דומה ניתן מנות שלוש סוגים של שירותי ניהול שירותי לקוחות המבוססים על טכנולוגית ענן: מערכות המיועדות לעסקים גדולים (Enterprise CRM), מערכות המיועדות לעסקים בינוניים (Midmarket CRM) ומערכות ייעודיות (CRM specialty tools) (Victor & Eugen 2011a).
המבנה הייחודי של מערכות מבוססות ענן מביא לכך שלמערכות עשויים להיות מספר יתרונות עבור חברות המיישמות אותן. יתרונות אלו נוגעים לכלל האספקטים של הקשרים בין החברה ללקוחות. לכן למערכות אלה יש פוטנציאל להרחיב את תחומי הפעילות של העסק (Khan, 2019).
מטרת עבודה זו היא להציג את אופן ההשפעה של טכנולוגית הענן על מערכות קשרי הלקוחות של עסקים. חשיבות העבודה נובעת מכך שטכנולוגיה מבוססת ענן היא טכנולוגיה חדשנית הנמצאת בשלבי אימוץ ופיתוח, טכנולוגיה שהיתרונות והסכנות שבה עדיין אינם מובנים לחלוטין. לכן יש חשיבות לבחינה הכוללת של ההשפעות טכנולוגית הענן על מערכות ה CRMשל ארגונים, על היתרונות והסיכונים שבה.
אתר סמינריון מהווה פלטפורמה למכירה ולקנייה של עבודות אקדמיות איכותיות בין סטודנטים. באתר תוכלו למצוא עבודות אקדמיות במגוון תחומים ובמגוון סוגים החל מתרגילים דרך סמינריונים ועד עבודות תזה. באתר תוכלו למכור את העבודות שלכם לסטודנטים אחרים ולהרוויח עליהן כסף.