תחומים

צריכים עבודה מותאמת אישית?

השאירו פרטים ויחזרו אליכם:




    סגנונות מנהיגות לנשים מנהלות בחינוך

    תחום / תואר: , ,
    מחיר: 329.00₪
    מספר מילים: 5268
    מספר מקורות: 33
    סוג הקובץ: docx
    שנת הגשה: 2019
    שם המוסד האקדמי: האוניברסיטה הפתוחה
    סוג העבודה: עבודה סמינריונית
    להורדת העבודה
    הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את העבודה במייל

    תקציר העבודה

    האוניברסיטה הפתוחה

    סגנונות מנהיגות לנשים מנהלות בחינוך
    מנחה:

    מגיש:

    תוכן עניינים

    תקציר 2
    מבוא 2
    סקירה ספרותית 4
    מנהיגות 4
    מנהיגות בהיבט מגדרי 9
    נשים מנהלות 10
    דיון וסיכום 15
    ביבליוגרפיה 17

    מבוא
    בעשורים האחרונים, תחום המנהיגות נחקר רבות באופן נרחב על ידי תפיסות וגישות שונות, החל מההנחה כי מנהיגות הינה דבר מולד, דרך סגנונות מנהיגות וכלה בכאלו המשיגות תוצאות. הניסיון להבין מהי מנהיגות הוביל את החוקרים השונים לבחון את התנהגותו של הפרט, סביבתו החברתית, רצונותיו והאם קיימת בו אותה תכונה מנהיגותית. האתגרים החינוכיים, הפדגוגיים, התרבותיים, החברתיים והכלכליים העומדים בפני מערכת החינוך בעידן המערכות הפתוחות, מצריכים מנהיגות מסוג שונה מזה שידענו עד כה (ליבוביץ ורז, 2002).
    בארנס (Burns, 1978), הגדיר את המונחים מנהיגות מעצבת (Transformational) ומנהיגות מתגמלת (Transactional) כבר בשנת 1978, כאשר אלו פותחו על ידי בס ואבוליו (Bass, 1998; Avolio, 1999) במהלך שנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת. לטענתם של החוקרים, מנהיגות מעצבת מבוססת על מנהיגים המשמשים מודל לחיקוי על ידי יצירת מערכת המקנה אמון וביטחון למונהגים, ואילו מנהיגות מתגמלת מבוססת על סוג של סחר חליפין בין המנהיג למונהגים, תוך בניית מערכת תגמול המבוססת על עמידה ביעדים.
    כאשר בודקים את מקורות המוטיבציה (MTL) להנהיג של גברים ונשים המחקרים מראים, כי קיים הבדל בעיקר בצרכים השונים, בין גברים ונשים. רוב המחקרים עוסקים בשאלות הקשורות למוטיבציה להנהיג של נשים מתוך הנחה שלגברים יותר מוטיבציה להנהיג. החוקרים תמימי דעה בנוגע להבדלים בין נשים וגברים ובעיקר בצרכים השונים. עבור נשים, אחד האתגרים הגדולים ביותר, הוא השילוב בין אימהות, קריירה ושאיפות אישיות (Blair & Loy, 2003; Medina & Magnuson, 2009; In: Levitt, 2010). נשים המעדיפות צרכים משפחתיים, ביטחון תעסוקתי ומערכות יחסים בין אישיות בארגון וגברים המעדיפים עמדות כוח, הישגים וכסף.
    למרות שבאופן עקבי ההסבר המקובל להתנהגות הארגונית היא הציפיה שגברים ונשים אשר מאיישים את אותו התפקיד הניהולי יתנהגו באופן זהה ושתפקידים מגדריים על פי רוב ימשיכו להפעיל חלק מההשפעה עם התוצאה שנשים וגברים יפעלו באופן שווה ((Eagly & Johannesen-Schmidt, 2001. בשנים האחרונות אנו עדים לכניסתן של יותר ויותר נשים לתפקידי ניהול ומנהיגות בארגונים שונים, דבר הגורר תשומת לב רבה לאור התפיסות השונות לגבי סגנון מנהיגותן.
    עבודת מחקר זו, בודקת את סגנונות המנהיגות של נשים מנהלות בחינוך. החלק הראשון של העבודה עוסק בהגדרה של המושג מנהיגות, תוך בחינת סגנונות המנהיגות באופן כללי ובבית הספר בפרט. החלק השני של עבודה זו עוסק בהבדלים המגדריים בסגנונות המנהיגות בין נשים וגברים, כאשר חלקה השלישי והאחרון של עבודה זו מתאר את הנשים המנהלות בכלל ובמערכת החינוך בפרט.

    עבודות נוספות בנושא:

    חיפוש מתקדם


    חפש ב: